We komen naar u toe deze zomer..of winter.. - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Michiel Arnoldus - WaarBenJij.nu We komen naar u toe deze zomer..of winter.. - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Michiel Arnoldus - WaarBenJij.nu

We komen naar u toe deze zomer..of winter..

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Michiel

29 Juni 2006 | Zuid-Afrika, Durban

Hoi,

Laat ik even beginnen met praktisch nieuws: in september komen 'we'voor 3 weken naar Nederland toe; ik kom op 13 september op Schiphol aan and vlieg de 8e oktober weer terug. Met we bedoel ik dat Kerry ook meekomt. Ik hoop velen van jullie gedurende die weken te zien. In ieder geval staat Amsterdam en Den haag op het programma, en natuurlijk zijn leuke toeristische tips ook wlekom dit keer. Verder van plan eens het Oosten aan te doen, want dat is er vorige keer niet van gekomen.
Eigenlijk was ik van plan om in December te komen, maar na mijn laatste ervaring en met Kerry leek het me weer technisch beter om in September te komen. Vorig jaar duurde het precies 2 dagen voor ik verkouden was, en het ging pas 3 weken later weg nadat ik 2 dagen weer in Zuid Afrika was. Nu vindt ik nog steeds dat ik redelijk tegen de kou kan, echter Kerry, geboren en getogen Durban, heeft toch een wat andere definitie van kou, net als zovelen hier. Alhoewel ik moet toegeven dat waar ik vorig jaar nog in korte broek liep in de winter ik nu een lange broek en trui uit de kast trek als de temperatuur onder de 20 graden komt.
Maar de huidige winter griep epidemie hier daar weiger ik om aan mee te doen. Vorige week had ik wat koorts maar om met griep in bed te liggen als het buiten zonnig en 23 graden is gaat me toch echt te ver: wat paracetamol an sinaasappels deden de truuk.

Verder weinig nieuws hier, behalve dat de fokus even volledig oipd e scriptie is om dat klere ding dan nu toch af te ronden. Heb een tijd geprobeert om het met andere zaken te combineren, maar moet dat nu toch even laten zitten. Gelukkig zijn een aantal zaken afgerond waaronder het lesgeven. Moet zeggen een unieke ervaring, en zeker goed voor interessante vragen bij elk volgend sollicitatie gesprek in Europa "wiskunde docent aan de University of KwaZulu-Natal, kunt u mij vertellen wat dat nu precies inhoud? En ai, die Zulu namen...ondanks vele pogingen ben ik niet verder gekomen dan 5 van de 20 namen. Dat lijkt niet veel, maar het is niet bepaald dat je jan piet en kees in de klas hebt. Sterker nog, je kan aan een naam niet zien of het een voornaam of een achternaam is, en of het mannelijk of vrouwelijk is. Neem daarbij het feit dat die gasten minstens 2 voornamen hebben die ze naar hartelust door elkaar gebruiken, en het gebruik van voor en achternamen geen vaste volgorde heeft...redelij onmogelijk dus. Een klein quiz voor de liefhebbers, geef aan voor- of achternaam en mannelijk of vrouwelijk:
- Mdledtshe
- Ngcobo
- Nomphumela
- Salute
- Mbambo
- Samikalisiswe
Antwoorden volgen volgende keer....voor de winnaar zal ik een zak biltong meenemen.
In ieder geval hoop ik velen van jullie te zien in september!

'Bij de weg', weet iemand van jullie wat de f...ze daar op Schiphol aan het doen zijn? De luchthavenbelasting wordt elk jaar meer, het is onderhand meer dan het ticket zelf!Ik wil alleen maar landen, ik hoef niet het hele land te kopen!

En oh ja, kan iemand Van Basten vragen om van Bommel en Kuyt uit de ploeg te houden? Niemand hier begreep wat die slechte middenvelder en slungelige rooie in het Nederlands elftal doen...

groet en tot schrijven/ ziens,

Michiel

  • 29 Juni 2006 - 18:01

    Paul Cammaert:

    Ik ga een gokje wagen:
    -Mdledtsche is achternaam
    -Ngcobo is voornaam van man
    -Nomphumela is voornaam van vrouw
    -Salute is achternaam
    -Mbambo is voornaam van man
    -Samikalisiswe is achternaam

    Laat die zak biltong maar komen; heerlijk spul.

    Groet,
    Paul

  • 30 Juni 2006 - 19:42

    Mark:

    He samenwonend burgermannetje!

    Hilde & ik zijn eind september (23-27) ook even terug in ons kikkerlandje, dus we moeten zeker even een biertje pakken! Ik wil die Kerry nu wel eens in het echt zien...

    groet, Mark

    NB Paulus: jij hebt echt niks nuttigs te doen als je gaat proberen dit Noldus-raadsel op te lossen! Ga jij nou eerst maar eens regelen dat je eind september ook in NL bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michiel
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 18238

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: