The Stingray Hunter - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Michiel Arnoldus - WaarBenJij.nu The Stingray Hunter - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Michiel Arnoldus - WaarBenJij.nu

The Stingray Hunter

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Michiel

05 September 2006 | Zuid-Afrika, Durban

Is dat wat, Steve 'Ohhhhhh look at that, what a beauty' Irwin alias the Crocodile hunter overleden. Kan het niet nalaten daar wat over te schrijven...heb je jarenlang je best gedaan om opgevreten te worden door een krokodil door die beesten eindeloos aan de staart te trekken en heen en weer te sleuren, te choochelen met giftige slangen nadat je ze al eindeloos opgefokt hebt en dan sterf je omdat een stingray/ pijlstaart rog je in de borst steekt...dat het een keert fout zou gaan was niet te vermijden, maar ik neem aan dat hij toch wel een glorieuzere dood had gepland. voor degenen die zich iets gevaarlijks voorstellen bij een pijlstaartrog, dit zijn erg onschuldige beesten die ik bijna elke duik zie. Andere koek dan de tijgerhaai die ik 3 weken geleden zag, maar hoewel ze mensen kunnen eten gebeurt ook daar weinig geks mee. Roggen zwemmen gewoon langs je heen, of ze liggen roerloos op het zand op de bodem. Je duikinstructeur vertelt wel eens dat ze aggresief kunnen zijn en je dus wat afstand moet houden, maar ik heb het ze nog nooit aggresief gezien. Ik heb ook nog nooit van iemand gehoord die er door 1 is aangevallen, er nog nooit over gelezen, kortom, het gebeurt nooit....tenzij je Steve Irwin bent..waarschijnlijk heeft ie het arme beest zo lang geirriteerd doorop zijn rug te gaan zitten (al bellen blazend 'ooh what a beauty ' mompelend)dat het beest uiteindelijk kwaad werd. Daarna heeft ie denk ik nog een knoop in zijn staart geprobeert te leggen. Want 1 ding is zeker, je moet wel heel gekke dingen doen om aangevallen te worden onder water!

Anyway, heb wat foto's van het huis bijgevoegd, en op de foto's kunnen jullie een dier waarnemen dat waarschijnlijk gevarrlijker is dan een rog...sta je in je badkamer, zwiept er een staart voorbij het raam vanuit de dakgoot. Klere beesten, kweek je eigen Paw-paws (papaya's) in plaats van de mijne te jatten!