verhuist.. - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Michiel Arnoldus - WaarBenJij.nu verhuist.. - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Michiel Arnoldus - WaarBenJij.nu

verhuist..

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Michiel

04 Augustus 2006 | Zuid-Afrika, Durban

Hoi,

Afgelopen tijd, zoals gewoonlijk, weer druk geweest. Vorige week zijn we namelijk verhuist. We hadden het redelijk geschoten met de ruandese dames en de huisbazin, en vonden het dus tijd worden om ons eigen plekje te vinden. Om een lang verhaal kort te maken, het huis takelt steeds verder af en de huisbazin verliest haar realiteitszin steeds verder. Zo hebben we de afgelopen 2 maanden zonder douchedeur gedouched omdat ze te krenterig was om er een nieuwe douchecabine in te gooien. Er was een plastic onderdeeltje afgebroken, en omdat de fabrikant niet meer bestaat is dat dus niet meer verkrijgbaar, en moet het geheel vernieuwd worden. Maar in plaats van dat te doen gaat ze dan op zoek naar een bedrijf (ze is zelfs bij een tandarts geweest!) die dat onderdeeltje kan maken. Resultaat: na 10 keer zeuren dweilden wij nog steeds de vloer, is de douche niet gerepareerd, staat er schimmel op de plint en klapt binnenkort de badkamer kast uit elkaar van het vocht...maar dat is niet ons probleem meer!

De Ruandezen hadden ook al last van de African sleeping disease, en ik werd moe van mensen die klagen dat de schonmaakster hun kamer niet doet terwijl ze hem zelf op slot doen, en die denken dat gloeilampen gratsi en voor niks zomaar vervangen worden...na een week van dreigementen hebben ze gelukkig uiteindelijk de rekeningen betaald.

We zijn dus hard aan het zoeken geweest, maar dat valt niet altijd mee. Veel flats hebben hier niet eens een balkon, en aangezien ik vanuit huis werk en het weer geweldig is wil ik toch wel graag een 'buiten' hebben. Ook zijn veel plekken nog zonder douche, of je kunt er geen 2 auto's parkeren. Gelukkig attendeerde mijn ierse maat glen ons erop dat Iemand van de duikclub net zijn tuinhuis had verbouwd en binnekort ging adverteren voor huurders. We hebben nu voor R2500 (EUR300) per maand een kleine woning achter in de tuin die splinterniew is, met nieuw meubilair, onze eigen tuin, een schoonmaakster die onze was doet en ons huis schoonmaakt, we kunnen gebruik maken van het zwembad en 2 auto's parkeren. En jawel, gisteren is er een gloednieuwe douchecabine in geplaatst...Nu is het echter de omgekeerde wereld, want de huisbaas heeft klussen als hobby en is architect. OMdat we er vroeg inkwamen was nog niet alles klaar, maar in 1 week tijd heeft ie een motor op het hek gemonteerd van de oprijlaan, de douchecabine geplaatst, meubels besteld en een kastafgebouwd.....afijn, ik zal eens wat foto's nemen als de patio volgende week is aangelegd.

Verder komt de vantie in zicht, dus ik hoop velen van jullie in spetember te zien! Tot slot nog even de prijsvraag van vorige keer:

- Mdledtshe=voornaam, man
- Ngcobo=achternaam
- Nomphumela=voornaam, vrouw
- Salute=voornaam, vrouw
- Mbambo=achternaam
- Samikalisiswe=voornaam, man

• 05 Augustus 2006 - 15:13

Mark:

Er past toch nog wel een camper op je oprit?

• 05 Augustus 2006 - 15:14

Michiel:

ja hoor, geen punt. Zal ik er 1 voor jullie boeken?