T'is hard werken...maar iemand moet het doen! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Michiel Arnoldus - WaarBenJij.nu T'is hard werken...maar iemand moet het doen! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Michiel Arnoldus - WaarBenJij.nu

T'is hard werken...maar iemand moet het doen!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Michiel

21 Februari 2005 | Zuid-Afrika, Durban

How'zit?

Maandag morgen voordat college start is weer ff een mooie gelegenheid om de email te doen...en een stukje tekst te schrijven over het dagelijks leven hier.

Om te beginnen: het is hier warm, erg warm. Het is hier zo rond de 22c...'s nachts wel te verstaan. Overdag ligt het rond de 30, wat niet echt warm lijkt, alleen de luchtvochtigheid die heel hoog is maakt dat het veel warmer aanvoelt. Ook de zon is zeer fel omdat we hier richting de tropen gaan. En de heuvels zijn stijl.... Een klein beetje beweging leidt gelijk tot hard zweten. Het is gewoon te warm om je conventioneel te kleden, dus er is hier een complete mode op het gebied van shorts, shirtjes en slippers. Wel even wennen, op slippers naar college...en ook de meeste bars en discotheken kom je gewoon in korte broek en slippers binnen.

Zelfs van de 10minuten die ik bergaf loop naar huis druipt het zweet al van het voorhoofd. Niet echt altijd even comfortabel, het kan ook te zijn...Gelukkig wordt het in maart april wat minder warm en biedt een duik in het zwembad uitkomst...Wat wel handig is: je hoeft je nooit af te vragen wat je die dag aantrekt, en een trui cq jas heb ik hier nog niet gebruikt.

Het dagelijks leven bestaat tot nu toe uit college volgen(3keer in de week een paar uurtjes in de ochtend) lunchen (favoriet: de bunny chow, uitgehold brood gevuld met indiaase curry), zweet afspoelen in het zwembad, veel artikelen lezen, beetje sporten, natuurlijk braaien(barbequen) en na afloop het plaatselijke nachtleven verkennen.

Met roeien zijn we inmiddels al begonnen. Voor de roeiers, daar zal ik later nog wel een stukje aan wijden...ik hoop binnenkort ooki met surfen te starten, want er staan 2 surfboards in het huis die ik kan gebruiken. Helaas waren de golven de afgelopen week niet geschikt.

Ok duty calls, c-u-later!

• 21 Februari 2005 - 10:18

Olaf:

Hee die Arnoldus, mooi om je avonturen aan de andere kant van de evenaar zo te kunnen monitoren. De Fiat lijkt me een top-keuze, een echte wereld-auto, worden in Europa ook wel gevoerd en is een enorme hit in Brazilië. Wat ik in je verhalen nog een beetje mis zijn de al-dan-niet-aanwezige vrouwen van Durban. Heb je al wel eens een balletje opgegooid? En weet je nog een beetje indruk te maken op die roeiclub? De katachtige Brand-acht roei-stijl vindt vast veel navolging daar. Nou ja, hier in het Haagsche weinig spektakel, na de LPR zullen we je wel laten weten wat het eerste meetbare Brand-acht resultaat was. Veel groeten van Olaf